Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

kw.\*:("Tutoring")

Filter

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 747

  • Page / 30
Export

Selection :

  • and

Le tutorat en action. Observation de séances de tutorat : Entrer à l'université : Le tutorat Méthodologique = Tutorial at workLAFONT, Lucile; BEDOURET, Thierry; PY, Yves et al.Recherche et formation (Paris. 1987). 2003, Num 43, pp 65-81, issn 0988-1824, 17 p.Article

A symbiotic approach to mentoring future academicsTHOMS, Lesley; PARMAR, Kiran; WILLIAMSON, Timothy et al.The Clinical teacher (Print). 2013, Vol 10, Num 5, pp 337-338, issn 1743-4971, 2 p.Article

La tutoría, una estrategia para mejorar la calidad de la educación superior = aMOLINA AVILES, Margarita.Universidades. 2004, Vol 28, pp 35-39, issn 0041-8935, 5 p.Article

The worked-example effect : Not an artefact of lousy control conditions : State of the art research into Cognitive Load TheorySCHWONKE, Rolf; RENKL, Alexander; KRIEG, Carmen et al.Computers in human behavior. 2009, Vol 25, Num 2, pp 258-266, issn 0747-5632, 9 p.Article

Regards de tuteurs : Entrer à l'université : Le tutorat Méthodologique = The point of view of tutorsANNOOT, Emmanuelle; MARCHAT, Jean-Francois; POTEAUX, Nicole et al.Recherche et formation (Paris. 1987). 2003, Num 43, pp 47-63, issn 0988-1824, 17 p.Article

The nature of student interactions during peer tutoring with and without prior training and experienceFUCHS, L. S; FUCHS, D; BENTZ, J et al.American educational research journal. 1994, Vol 31, Num 1, pp 75-103, issn 0002-8312Article

The massive user modelling system (MUMS)BROOKS, Christopher; WINTERS, Mike; GREER, Jim et al.Lecture notes in computer science. 2004, pp 635-645, issn 0302-9743, isbn 3-540-22948-5, 11 p.Conference Paper

Going beyond the problem given: How human tutors use post-practice discussions to support transferKATZ, Sandra; ALLBRITTON, David.Lecture notes in computer science. 2002, pp 641-650, issn 0302-9743, isbn 3-540-43750-9, 10 p.Conference Paper

Le tutorat à l'épreuve des spécificités sociales et techniques de l'entreprise = Tutoring confronted with the social and technical specificities of industryVEILLARD, Laurent.Education permanente. 2004, Num 159, pp 117-138, issn 0339-7513, 22 p., 167, 171 [23 p.]Article

Le tutorat en deug sciences : Du tutorat d'accompagnement (1994-2000) au tutorat multimédia (depuis 2000). Une étude de cas au centre scientifique d'Orsay (Université Paris Sud XI) : Entrer à l'université : Le tutorat Méthodologique = Tutorial offered to undergraduate (DEUG) studentsRAMAGE, Marie-Joëlle; SERE, Marie-Ceneviève.Recherche et formation (Paris. 1987). 2003, Num 43, pp 83-99, issn 0988-1824, 17 p.Article

Enfants tuteurs, enfants en progrès = Tutor children, progressing childrenDINVAUT, Anne-Marie.Repères - Institut national de recherche pédagogique. 2004, Num 29, pp 43-62, issn 1157-1330, 20 p., 275, 281, 286 [23 p.]Article

What are the effects of induction and mentoring on beginning teacher turnover? = Quels sont les effets de l'incorporation et du mentorat sur le recrutement des enseignants débutantsSMITH, Thomas M; INGERSOLL, Richard M.American educational research journal. 2004, Vol 41, Num 3, pp 681-714, issn 0002-8312, 34 p.Article

L'accompagnement : une nébuleuse = Accompaniment: a nebulous conceptPAUL, Maela.Education permanente. 2002, Num 153, pp 43-56, issn 0339-7513, 14 p., 256, 262 [16 p.]Article

Dilemmes et ressources de l'accompagnement en formation initiale : Savoirs et démarches stratégiques en analyse des pratiques = The dilemma and ressources of tutoring in preservice training : knowledge and strategy in practice analysisBODERCAT, Jean-Yves.Recherche et formation (Paris. 1987). 2006, Num 51, issn 0988-1824, 27-42, 173, 175, 177 [19 p.]Conference Paper

Seminar and tutorial sessions: a case study evaluating relationships with academic performance and student satisfaction = Les sessions tutorielles et les séminaires : une étude de cas évaluant le lien entre performance académique et satisfaction de l'étudiantCLARKE, Karen; LANE, Andrew M.Journal of further and higher education. 2005, Vol 29, Num 1, pp 15-23, issn 0309-877X, 9 p.Article

The WIT cohort: a case study of informal doctoral mentoring = La cohorte du WIT (Writers in Training) : une étude de cas portant sur le mentorat informel en doctoratMULLEN, Carol A.Journal of further and higher education. 2003, Vol 27, Num 4, pp 411-426, issn 0309-877X, 16 p.Article

L'efficacité des dispositifs d'aide aux étudiants dans les universités : Entrer à l'université : Le tutorat Méthodologique = The efficiency of the tutorial systemMICHAUT, Christophe.Recherche et formation (Paris. 1987). 2003, Num 43, pp 101-113, issn 0988-1824, 13 p.Article

Questionnement anthropologique autour de l'accompagnement = Accompaniment questioned from an anthropological standpointBOUTINET, Tean-Pierre.Education permanente. 2002, Num 153, pp 241-250, issn 0339-7513, 10 p., 260, 266 [12 p.]Article

User data management and usage model acquisition in an adaptive educational collaborative environment = La gestion des données des utilisateurs et l'acquisition des modèles d'utilisation dans un environnement pédagogique collaboratif adaptéGAUDIOSO, Elena; BOTICARIO, Jesus G.Lecture notes in computer science. 2002, Vol 2347, pp 143-152, issn 0302-9743, isbn 3-540-43737-1, 10 p.Conference Paper

Cross-year peer tutoring experience in a medical school: conditions and outcomes for student tutors = Une expérience d'enseignement mutuel réalisée sur plusieurs années dans une école de médecine : conditions et résultats pour les étudiants-tuteursSOBRAL, Dejano T.Medical education (Oxford. Print). 2002, Vol 36, Num 11, pp 1064-1070, issn 0308-0110, 7 p.Article

Observing Tutorial Dialogues Collaboratively : Insights About Human Tutoring Effectiveness From Vicarious LearningCHI, Michelene T. H; ROY, Marguerite; HAUSMANN, Robert G. M et al.Cognitive science. 2008, Vol 32, Num 2, pp 301-341, issn 0364-0213, 41 p.Article

Undergraduate rheumatology : can peer-assisted learning by medical students deliver equivalent training to that provided by specialist staff?GRAHAM, K; BURKE, J. M; FIELD, M et al.Rheumatology (Oxford. Print). 2008, Vol 47, Num 5, pp 652-655, issn 1462-0324, 4 p.Article

The power of mentor mothersMCCOLL, Karen.BMJ (Overseas and retired doctors ed.). 2012, Vol 344, Num 7849, pp 42-43, issn 1759-2151, 2 p.Article

Brennan-isms and the Pocess of MentoringHESLIN, Martin J.Journal of the American College of Surgeons. 2007, Vol 205, Num 4, issn 1072-7515, S22-S25, SUPArticle

Il Peer Tutoring a scuola : come organizzare i training per gli studenti?CACCIAMANI, Stefano; CARLACCHIANI, Cinz A.Orientamenti pedagogici. 2005, Vol 52, Num 312, pp 1035-1049, issn 0030-5391, 15 p.Article

  • Page / 30